Azt hiszem, hogy a mai Sun főoldalán jelent meg így vezető anyag a vasárnapi és hétfői időjárásról és annak hatásairól aminek Szilvivel mi is élvezői lehettünk. A szolíd kis összefoglalóban erről az eseménysorról emlékezek meg Micinél a nappaliban ülve, miközben a munkahelyemen kellene lennem és dolgoznom:
Vasárnap (február 1-én) elmentünk Micivel, Jucival és Szilvivel Rochesterbe kirándulni. A vonatra 13.03-kor szálltunk föl és megérkezés előtt jött az első flash, amikor kavargó hóesésen keresztül haladt eszközünk, de egy kis hózápor mindenhol előfordulhat, gondoltuk.
Rochesterben töltöttünk 2 órácskát, megnéztük a katedrálist és a várat, süvítő, metszően hideg szélben, amitől sikerült csontig átfagyni, de ráfogtuk a vidéki, folyóparti viszonyokra, és még a vonatunk 25 perces késésének sem tulajdonítottunk jelentőséget. (A kirándulásról bőséges beszámoló fog készülni a hét későbbi napjaiban.)
Este Szilvivel meglátogattuk a nővérét Hampsteadben és már szinte kezdtük megszokni, hogy szél van és hideg a sötét mellett. Amíg Ancsinál(Szilvi nővére) beszélgettünk bor és sajt mellett, nem is figyeltünk a külső körülményekre, így igazi romantikus sétánk volt a lakástól a vonatkozó metró megállóig a festői Belsize Avenue-n, hópelyhek között, jókedvűen.
Este még egy búcsúvacsora a Mici apartmanja melletti indiai étteremben, (ami a Clifton névre hallgat és mindenkinek kötelező, aki a környéken jár, Cobra típusú indiai sörrel meglocsolva a jófajta indiai ételeket, nagyon mérsékelt áron) miközben odakünn sűrűn hullt a hó.
Lefekvés előtt, pakolás közben búcsúsörök, együtt Micivel taxit kérünk a concierge-től(aki a porta ura, de nem csupán portás, hanem igazi gondnok varázsló és minden egyben), aki azt javasolta, hogy 4-re hívjunk taxit, mert annyi idő(!) kellhet, hogy időben kiérjünk a fél 6-kor induló vonatunkhoz… Ez már kellett volna, hogy veszélyt éreztessen, de a Fűrész sorozat után nyilván nem dőlünk be elsőre mindenfajta aggodalmaskodásnak… Taxit 4.45-re kértem, aztán majd lemegyünk előbb, beszéltük meg mindenkivel.
Hétfőn 4.15-kor keltünk, indultunk és 4.35-kor már a portán álltunk, ahol megdöbbenve néztük a szakadatlanul ömlő havat és azt a 25-30 centinyit, ami már lent van. Portásember folyamatosan hívta a taxitársaságot, ami 5.05-re meg is érkezett, amikor már túl voltunk az első szarrá ázáson, bokáig süllyedve a friss hóban.
Taxink egy szép nagy, fekete merci, amit egy szakállas angol úr vezetett és akivel együtt drukkoltunk, amikor meg kellett állni a piros lámpánál, hiszen errefelé általában nincs nagy szükség téli gumikra… Amikor a nehezén túl voltunk, akkor csevegtünk is kicsit. Kiderült számára, amikor megválaszoltuk a kérdéseit, hogy nem vagyunk olaszok, hogy a magyar nép (Hungary) nem arról lett elnevezve, hogy a nép tagjai éhesek (hungry), nincs az ország címerében kenguru és Európában van, Ausztria, Csehország és Szlovákia mellett. A tudomásulvétel részéről a „Lovely” szó használatával történt meg, valamint búcsúzóul jelezte, hogy legközelebb, ha jövünk, akkor már gyerekekkel együtt szeretni látni minket. 🙂
5.25-kor kiszálltunk tehát a London Bridge vasútállomáson, megnyugodva, hogy simán fölszállunk az 5.34-es bedfordi vonatra, hogy eljussunk vele Luton Airport Parkway megállóig. Majd a rákövetkező 10 percben kiderült, hogy erről és egyik londoni állomásról sem megy senki sehova, főleg nem vonattal az elkövetkező néhány órában. Micivel sűrűn egyeztetve próbáltuk kitalálni, miképpen oldjuk meg a problémát. Végül a taxival reptérre utazás mellett döntöttönk, ami egyszerű lett volna, ha lett volna taxis, aki elvisz minket. Fél órába telt, mire a huszadik taxis azt mondta, hogy menjünk. Előtte a magyarázatok: ilyen hóban haza kell menni, nem repülőtérre; túl nagy feladat, sose volt még az ember Londonon kívül; nem bírj az ablaktörlő stb. Végül elindultunk fél 7-kor egy bevállalós, bajszos bácsival, és egy klasszikus fekete CAB-bel, hogy letudjuk a kb 65-70 kilométeres utat.
Londonon belül 30-cal bandukoltunk a havas utakon, miközben jöttek a hírek a rádióból: nem jár egyetlen busz sem, nem jár a kb 15 metróvonalból csak 2-3, nincsen vonatközlekedés, illetve a London City és a London Stansted reptereket már le is zárták. Körülöttünk harántirányba mozgó BMW-k, elakadt teherautók és szakadó hó.
7.45-kor, az autópályán letettünk arról, hogy elérjük a gépet, elküldésre kerültek az sms-ek, hogy ne várjanak minket haza, csak délután vagy este.
8.07-kor kiszálltunk a taxiból a reptéren a körforgalomban, mivel autót már engedtek be a terminál elé. Természetesen kifizettük előtte az összeget, amit az óra mutatott: 115 GBP.
8.15-kor, 5 perccel a hivatalos indulási idő után becsekkoltunk a gépre és megint megnyugodtunk, ma már másodszor, hogy megérte kifizetni az ideútra a taxival együtt a 140 fontot, mert csak elértük a gépet, innentől már csak a késés nagysága a tényező.
Kávé-süti-kicsi bevásárlás után megejtettük az útlevélvizsgálatot, levetkőzéstől fölöltözésig.
Elindultunk megnézni az indulási kapu számát, és helyét és a tábla szemrevételezése után Miami Vice-osra vettük a figurát: úttörés a tömegen keresztül rohanva az épület túlsó végéig, mivel utolsó hívás villogott pirossal a budapesti járatnál. Ott az járt a fejemben, hogy nem mehet el a gép, ezen nem bukhatjuk el. Szilvi rohant utánam, mint a legkeményebb szájmon templáros angyal, lobogó barna hajjal, magassarkúban, pár lépéssel lemaradva. Gate 14: Nyugodtság – mondták rezignáltan, törölték a gépüket, ezért volt utolsó hívás. Mérges már nem is bírtam lenni.
A rákövetkező program: visszaszerezni a csomagunkat, a többi, velünk együtt induló wizzair gép utasaival együtt, ami nem volt sok, csak Közép-Európa minden nagyobb városába ment volt szekér (Gdansk, Varsó, Krakkó, Budapest, Kolozsvár, Bukarest, Kijev etc). Pik-pak meg is történt egy 50 perc alatt és fél 11-kor már álltun sorba az átfoglalásra a helyi utazásközvetítő wizzair-ügynöknél, ahol kettő darab munkaállomáson próbáltak a lehető leggyorsabban segíteni annak a 2000-2500 embernek, aki szeretett volna elutazni. Közben a reptér összes induló járatát elkezdték törölni, így már nem csak a wizzair-esek szoptak, hanem kollektíven mindenki be volt büntetve, így a sorbanállók száma fölugrott 15-20 ezer környékére. A helyi erők megtettek mindent, hogy segítsenek, osztogattak ügyfélszolgálati telefonszámot, hogy ne kelljen sorban állni. Ebben a telefonszámban az volt a legjobb, hogy emeltdíjas (6 font / perc) és a T-Mobile hálózatából le van tiltva a típusa miatt, plusz a nálunk lévő 3 mobiltelefonból 2 lemerült, köztük a pannonos is, amivel esély lett volna az átfoglalást telefonon megejteni, így maradt a sorbanállás. A pulthoz sikerült megérkezni 12.30-ra és 2 perc alatt elintézni, amit kell. Szerdán reggelre kaptunk helyett. Addig meg szabadprogram.
{Nem szabad elmulasztanunk, hogy megemlékezzünk két magyar versenyzőről, akik szintén lemaradtak a pesti gépről. Egy néni, akik fémig visszakooptt koronás fogazatán kívül azzal hívta föl magára figyelmet, hogy egy szót nem beszélt angolul, nem volt nála font és nem volt egység a feltöltős telefonkártyáján. Kifejezetten viccesnek éltem volna meg a helyzetet, ha nem a leírt körülmények között történik, amikor megkérdezte az afroamerikai származású alkalmazottat a pénzváltóban, hogy „Egy(mutatta hüvelykujjával)! Forint! Magyar forint! Mennyi(kérdőjelet rajzol a levegőbe)? Font!”
Emellett hozzácsapódott egy oldalt felnyírt, egyébként lófarokba fogott hajó, körszakállas csávóhoz, Zolihoz, akiről Szilvi jelenlétében kiderült, hogy csak testben férfi és nagyon bántja, hogy férfinek kategorizálják – én akkor nem volt jelen, mivel kártérítés nyomtatványt vadásztam.}
Már csak lecsengése volt az eseményeknek, hogy végül visszatértünk a városba, vonattal, majd metróval és helyi érdekű vasúttal(amin marhavagon szintjén sűrítették az embereket) eljutottunk vissza Micihez egy szűk 2 és fél óra alatt. Menetközben realizáltuk, hogy az angol főváros is megismerte a redkívüli hómunkás fogalmát, amin ugyanúgy jót röhögtünk, mint már mindenen, ami történt. Összesen nagyjából 12 óráig tartott, amíg Lutonon keresztül visszaértünk a Canary Wharf-ra.
Jelenleg úgy állunk, hogy tegnap estére abbamaradt a hóesés, sőt olvadás kezdődött, ami jelenleg (GMT 15:11, Február 3) is tart, szépen kitisztult az ég, kipihentük magunkat, távolról, internet segítségével dolgoztunk egy kicsit, és várjuk a holnap reggelt, hogy nekivághassunk ismét az útnak. Az utolsó hír ma reggelről a lutoni reptér oldaláról, hogy a ma reggeli wizzair gépeket is törölték, közte a budapestit is. Holnap jelentkezem még a végkifejlettel. Vagy Budapestről, vagy Londonból.
🙂
(Ja és az utolsó érdekes adat: Londonban az elmúlt 20 évben nem esett 24 órán belül 40 centiméternyi hó.)
🙂 Kitartas, varunk Benneteket haza! Itt nincs ho!
Persze én is lekéstem a hétfő reggeli 8.25-ös brüsszeli vonatot, pedig én jóval könnyebb pályán haladtam, mint Geriék. Sajnos a taxit eleve kizártam, mert bíztam a londoni metróban. Ennyi eszem van. Próbálkoztam a DLR nevű városi vasúttal es (a buszjáratokat egy az egyben leállították), de csak egy megállót tudtam vele menni, aztán végleg megállt. Végül a taxizást is megkíséreltem volna, de nem tudtam pénzt felvenni, mert az ótómata benyelte a hitelkártyámat. Ja, és a DLR-ből kijövet elfelejtettem „kicsekkolni” az Oyster nevű elektronikus kártyámmal, ezért a rendszer azonnal büntetett, az Oysterem egyenlege átment mínuszba, s én nem tudtam visszamenni a metróba. Darwin-díj. Hálistennek a közlekedési vállalat derék dolgozója törölte a büntetésemet. Végül aztán mégis a metró juttatott el közbenső úticélomhoz, vonatom indulása után két órával. És még ennek is örülhettem, mert érkezésem után bemondták, hogy a vasútállomás metrómegállójába már nem lehet bemenni, aki metrózni szeretne, menjen el a következő megállóba.
Legeslegvégül a vasúttársaság szintén derék dolgozója felár nélkül cserélte ki a jegyemet a következő vonatra érvényes jegyre.
Érdekes maud a brüsszeli és a párizsi vonatjáratokat nem zavarta meg az „adverse weather conditions” néven emlegetett jelenség, miközben az összes belföldi vasútvonalat lezárták.
má megen nem jelenik meg az írásom?
Hát ez szopóroller volt nem gyengén! 🙂 Néztem a BBC-n és elég vicces volt fullos hólepelben látni Londont!
Juci, a Te kommented sztem simán megért volna egy külön poszt!
Sikerült überelnetek a 2006.08.10-én ezen desztinacióban előadatott mókámat.
Az also szomszed (negyvenes par) sem volt tulzottan elragadtatva a hotol. Mi is csinaltunk ilyesmit (http://londonstories.freeblog.hu/files/images/fasza.gif), de altalaban otodikes korunkra kinottuk. 🙂
Johet a masodik felvonas, Getz!
Ez mar meg mer nem link meg mar???
http://londonstories.freeblog.hu/files/images/fasza.gif
E mán. Nálunk az esső esik folyamatosan (tehát nem Ángliában, hanem Magyar hazánkban!). Mondjuk egy ilyen kiruccanás esetén az ember próbáljon meg örülni, hogy kinn maradhat sörországban – ottholra pedig a rendkívüli körülményekre hivatkozva kimenti magát…
Esik. Az eső. Egyre csak.
Haza(t)értünk. Csak egy kicsit késtünk, mert a wizzair gépet hirtelen meg kellett javítani. Ferihegy 1-es terminálon az első hazai impulzus a következő Citibank hitelkártya reklám: Egy hosszú hétvége Londonban – Maradunk még egy hétig.
Sajnos. 🙂
Egy Luton-Docklands viszonylat ho nelkul is siman kostalhat akár ket es fel orat is. Ettol meg a 12 oras amazing race full szoporoller indeed. En odafele London Bridge-nel mentem volna at berserk uzemmodba. :/
Jucinak meg a vonattarsasag mar default az eggyel kesobbire kene, hogy adja a jegyet. 😛
Azé’ nem kevesett költöttetek taxira… szerencsére 🙂